Dag 2 NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Patrick Corinne Daan en Nynke Adriaensen - WaarBenJij.nu Dag 2 NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Patrick Corinne Daan en Nynke Adriaensen - WaarBenJij.nu

Dag 2 NY

Door: Corinne

Blijf op de hoogte en volg Patrick Corinne Daan en Nynke

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag waren we met zijn allen al om half 8 wakker. Ruim anderhalf uur voor de wekker. Uit het hotelraam zag Patrick een straatstalletje met ontbijtspullen en omdat het hotel geen ontbijt serveert, daar croissants en een zoet achtig ding gekocht met enorme bakken koffie om de dag te starten. Omdat we erg vroeg waren zijn we eerst maar spontaan richting Wallstreet gegaan. Het lag aardig op de route van onze eerste bestemming. The Statue of Liberty. Dankzij de goede voorbereidingen van Patrick waren we in bezit van toegangskaartjes voor de kroon. Dit moet je echt maanden van tevoren reserveren.
Maar eerst de wandeling door o.a. Wallstreet en omgeving. Vandaaruit richting batterypark om de ferry naar het eiland van Lady Liberty te nemen. Het ging allemaal enorm snel. Geen wachtrijen,wel overal strenge bewaking. Nynke moest zelfs haar kleine dunne riempje afdoen. Daarna met de ferry naar Liberty Island. Het was er druk en warm. We namen niet de audiotour maar besloten een rondleiding te doen met een Ranger. Een aanrader. Ranger Bob was erg grappig hoewel hij erg veel weg had van een drill sergeant. Daarna om 12.00 moesten we ons melden voor the crown.. er was geen ticket meer voor te krijgen, maar wij waren the happy few die de 148 treden extra via de smalle wenteltrap in het lichaam van haare lady of liberty mochten beklimmen. Het was warm en krap.Maar wel een super ervaring. In de kroon is het klein. Veel meer dan 6 mensen tegelijk passen er niet. Vandaar dat er maar een paar tickets beschikbaar zijn, Na genoten te hebben van het uitzicht, de wenteltrap weer naar beneden genomen. Het was 30 graden in de kroon dus het was fijn weer buiten te zijn. Lekker rondgewandeld om het beeld, daarna het museum in geweest om alles te weten te komen over de geschiedenis van the statue.Toen wij er twee jaar geleden waren was het gebouw gesloten,dus fijn dat het in de herkansing wel kon. Daarna met de ferry naar Ellis Island, waar vroeger de immigranten aan kwamen. Een snel rondje gedaan want het was er warm en druk en we hadden ondertussen trek. De boot schommelde enorm bij het aanmeren en aan land gaan. Een heerlijk stuk pizza gegeten bij de Ferry terminal om vervolgens met de metro naar City Hall te gaan en daar rondgewandeld richting hotel. Het hotel zit op een super plek. Lekker dichtbij een paar belangrijke plekken en goed bereikbaar met de metro. Nu even wat rusten en straks eten in Noho (of SoHo) en dan door naar Top of the Rock. New York by night :D